Didaktika tělesné výchovy v předškolním vzdělávání je vyučována v prezenční (PMDTV) a kombinované formě (KMDTV)
Cíle předmětu (anotace): |
---|
Didaktika tělesné výchovy: Teoretická příprava studentů na různé formy pohybových aktivit v mateřské škole. Didaktické principy, zásady, postupy, organizační a metodicko-organizační formy používané s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. |
Požadavky na studenta |
1. Aktivní účast v seminářích - samostatná a skupinová práce v hodinách. 2. Zpracování vybraného školního vzdělávacího programu z pohledu tělesné výchovy a pohybových činností. 3. Příprava na řízenou pohybovou činnost - vypracovat přípravu o základní struktuře, popsat organizaci a zajištění bezpečnosti, uvést zvolenou organizační formu, sociálně-interakční formu, zvolený řídící styl, vyučovací metody, rozvíjené klíčové kompetence, cíle a obsah, časový rozvrh, stavbu hodiny; provázat přípravu s celodenním výchovným programem: vyjádřit cíl navržené vazby, promyslet a popsat integraci s dalšími vzdělávacími oblastmi. 4. Zápočtový písemný test. |
Obsah |
Základní pojmy a procesy v oblasti kinantropologie (motorické učení, pohybová gramotnost, docilita). Pohybové kompetence dítěte předškolního věku - pohybové schopnosti a základní a specifické dovednosti. Tělesná zdatnost a její složky. Kognitivní a afektivní oblast v tělesné výchově v předškolním věku. RVP PV - rozvoj klíčových kompetencí prostřednictvím pohybových činností, vzdělávací oblast Dítě a jeho tělo. ŠVP - analýza vybraných školních vzdělávacích programů pohledem pohybových činností a tělesné výchovy. Organizační formy, sociálně-interakční formy, řídící styly, vyučovací metody v TV. Struktura a zásady řízené pohybové činnosti. Praktické příklady a ukázky různých pojetí řízené pohybové činnost. Efektivnost vyučovacího procesu a kvalita práce učitele. |
PŘEDMĚT (včetně odkazů na studijní materiál) VÍCE POPSÁN V JEDNOTLIVÝCH ZÁLOŽKÁCH (PMTV4 a KMTV4).
Literatura |
---|
|