Didaktika tělesné výchovy v předškolním vzdělávání je vyučována v prezenční (PMDTV) a kombinované formě (KMDTV)

 
Cíle předmětu (anotace):
Didaktika tělesné výchovy:
Teoretická příprava studentů na různé formy pohybových aktivit v mateřské škole. Didaktické principy, zásady, postupy, organizační a metodicko-organizační formy používané s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku.
 
Požadavky na studenta

1. Aktivní účast v seminářích - samostatná a skupinová práce v hodinách.
2. Zpracování vybraného školního vzdělávacího programu z pohledu tělesné výchovy a pohybových činností.
3. Příprava na řízenou pohybovou činnost - vypracovat přípravu o základní struktuře, popsat organizaci a zajištění bezpečnosti, uvést zvolenou organizační formu, sociálně-interakční formu, zvolený řídící styl, vyučovací metody, rozvíjené klíčové kompetence, cíle a obsah, časový rozvrh, stavbu hodiny; provázat přípravu s celodenním výchovným programem: vyjádřit cíl navržené vazby, promyslet a popsat integraci s dalšími vzdělávacími oblastmi.
4. Zápočtový písemný test.

 
Obsah
Základní pojmy a procesy v oblasti kinantropologie (motorické učení, pohybová gramotnost, docilita).
Pohybové kompetence dítěte předškolního věku - pohybové schopnosti a základní a specifické dovednosti.
Tělesná zdatnost a její složky.
Kognitivní a afektivní oblast v tělesné výchově v předškolním věku.
RVP PV - rozvoj klíčových kompetencí prostřednictvím pohybových činností, vzdělávací oblast Dítě a jeho tělo.
ŠVP - analýza vybraných školních vzdělávacích programů pohledem pohybových činností a tělesné výchovy.
Organizační formy, sociálně-interakční formy, řídící styly, vyučovací metody v TV.
Struktura a zásady řízené pohybové činnosti.
Praktické příklady a ukázky různých pojetí řízené pohybové činnost.
Efektivnost vyučovacího procesu a kvalita práce učitele.

PŘEDMĚT (včetně odkazů na studijní materiál) VÍCE POPSÁN V JEDNOTLIVÝCH ZÁLOŽKÁCH (PMTV4 a KMTV4).

Literatura