KMPMH - POHYBOVÉ A MÍČOVÉ HRY
Cíle předmětu (anotace): |
---|
Osvojit si teorii a praxi v oblasti pohybových a sportovních her potřebnou pro rozvoj pohybových schopností herní formou a pro učení dětí vybraným sportovním dovednostem v prostředí mateřské školy; osvojit si základní dovednosti pro manipulaci s míči různých velikostí a materiálů a s pomůckami vhodnými pro průpravu učení se "míčovým dovednostem" (balónky, šátky, houbičky, papírové koule) a získat zásobník činností a her. Vše s ohledem na aplikaci aktivit do předškolního vzdělávání. |
Požadavky na studenta: |
1. Aktivní účast ve výuce (80 %). 2. Skupinový inspiromat pohybových činností vhodných pro řízenou pohybovou činnost s využitím míčů: 10 činností s míčem pro jednotlivce 10 činností s míčem pro dvojice 5 činností s míčem pro družstva 5 drobných míčových her Tento inspiromat (sborník) můžete zpracovat ve skupinách o počtu do 5ti studentek. Podrobně vysvětlím na výuce. 3. Individuální sborník: pohybově-herní inspiromat obsahující herní a pohybové činnosti rozvíjející rychlost (6), obratnost (8), sílu (4) a vytrvalost (2). PODROBNOSTI NÍŽE!!! STRUKTURA ŘPA KMPMH |
Obsah předmětu: |
Pohybové hry jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí a pohybových schopností. Pohybové hry rozvíjející rychlost, obratnost, sílu a vytrvalost. Organizace pohybových her. Základy sportovních dovedností a sportovních her na úrovni předškolního vzdělávání. Základní i pokročilá manipulace s míčem - metodika uchopování, koulení, házení, chytání, kopání, základů driblinku; ovládání různých míčů a míčů s pomocí dalšího náčiní. Činnosti jednotlivce, dvojic a skupin. Hry se zjednodušenými pravidly a průpravné hry. Atypické hry. |
PODROBNOSTI K INDIVIDUÁLNÍMU POHYBOVĚ-HERNÍMU INSPIROMATU:
Na začátku sborníku je uveden OBSAH (názvy her, čísla stran). Hry jsou určeny do tělocvičny nebo na hřiště či do herny, lze využít běžně dostupných pomůcek, předmětů, nářadí a náčiní. Hlavička jednotlivých her: název, zaměření, část vyučovací jednotky (pro kterou je činnost vhodná), věk, počet dětí, pomůcky, pravidla, metodické poznámky (případně omezení, bezpečnost atd.), obměny - OBMĚNY UVÉST ALESPOŇ U TŘETINY HER. Na závěr sborníku student přidá seznam EXISTUJÍCÍ (nikoliv doporučené) literatury. |
TERMÍN ODEVZDÁNÍ OBOU SBORNÍKŮ JE 30.4.2022 !!! Dokumenty nahrajte sem (neposílejte na e-mail): drive.google.com/drive/folders/1YHR74MvoysEhv35b0G-X6fnu0PvCKoXv?usp=sharing