KMPMH - POHYBOVÉ A MÍČOVÉ HRY

Cíle předmětu (anotace):
Osvojit si teorii a praxi v oblasti pohybových a sportovních her potřebnou pro rozvoj pohybových schopností herní formou a pro učení dětí vybraným sportovním dovednostem v prostředí mateřské školy; osvojit si základní dovednosti pro manipulaci s míči různých velikostí a materiálů a s pomůckami vhodnými pro průpravu učení se "míčovým dovednostem" (balónky, šátky, houbičky, papírové koule) a získat zásobník činností a her. Vše s ohledem na aplikaci aktivit do předškolního vzdělávání.
 
Požadavky na studenta:
1. Aktivní účast ve výuce (80 %).
2. Skupinový inspiromat pohybových činností vhodných pro řízenou pohybovou činnost s využitím míčů:
    10 činností s míčem pro jednotlivce
    10 činností s míčem pro dvojice
    5 činností s míčem pro družstva
    5 drobných míčových her
    Tento inspiromat (sborník) můžete zpracovat ve skupinách o počtu do 5ti studentek. Podrobně vysvětlím na výuce.
3. Individuální sborník: pohybově-herní inspiromat obsahující herní  a pohybové činnosti rozvíjející rychlost (6), obratnost (8), sílu (4) a vytrvalost (2). PODROBNOSTI NÍŽE!!!

STRUKTURA ŘPA KMPMH

 

Obsah předmětu:
Pohybové hry jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí a pohybových schopností.
Pohybové hry rozvíjející rychlost, obratnost, sílu a vytrvalost.
Organizace pohybových her.
Základy sportovních dovedností a sportovních her na úrovni předškolního vzdělávání.
Základní i pokročilá manipulace s míčem - metodika uchopování, koulení, házení, chytání, kopání, základů driblinku; ovládání různých míčů a míčů s pomocí dalšího náčiní.
Činnosti jednotlivce, dvojic a skupin.
Hry se zjednodušenými pravidly a průpravné hry.
Atypické hry.

 

PODROBNOSTI K INDIVIDUÁLNÍMU POHYBOVĚ-HERNÍMU INSPIROMATU:

 

 

Na začátku sborníku je uveden OBSAH (názvy her, čísla stran).

Hry jsou určeny do tělocvičny nebo na hřiště či do herny, lze využít běžně dostupných pomůcek, předmětů, nářadí a náčiní.

Hlavička jednotlivých her:

název, zaměření, část vyučovací jednotky (pro kterou je činnost vhodná), věk, počet dětí, pomůcky, pravidla, metodické poznámky (případně omezení, bezpečnost atd.), obměny - OBMĚNY UVÉST ALESPOŇ U TŘETINY HER.

Na závěr sborníku student přidá seznam EXISTUJÍCÍ (nikoliv doporučené) literatury.

 

TERMÍN ODEVZDÁNÍ OBOU SBORNÍKŮ JE 30.4.2022 !!! Dokumenty nahrajte sem (neposílejte na e-mail): drive.google.com/drive/folders/1YHR74MvoysEhv35b0G-X6fnu0PvCKoXv?usp=sharing

Do názvu dokumentu napište příjmení studentek, které se na přípravě sborníku podílely.

 

 
 
 
 
 
 
 
2020/2021 - z důvodu on-line realizace předmětu čtvrtý zápočtový požadavek:
4. Pedagogický mikrovýstup dle zadání zaměřený rušnou, průpravnou, hlavní či závěrečnou část řízené pohybové činnosti. TERMÍN NA KDY PŘIPRAVIT: 27.3. 2021PODROBNOSTI ZDE: