PZTV6 - Tělesná a pohybová výchova 6
základy pohybových a sportovních her
pro MZS1 - Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, 3. semestr
PROBÍHÁ POUZE V ZIMNÍM SEMESTRU
VÝSLEDKY ZÁPOČTOVÉHO TESTU z 8.12. 2016
MAXIMÁLNÍ POČET BODŮ - 20; MINIMUM PRO ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU - 15
Željazková Andrea - 19, Klabanová Michaela - 19, Havlová Iva - 19, Pavlíková Tereza - 18, Hradecká Denisa - 18, Grodová Lucie - 17,5, Kučerová Aneta - 17,5, Vepřeková Klára - 17, Ryšinová Veronika - 16, Mňuková Dominika - 16, Schneiderová Daniela - 16, Janouchová Dora - 15, Štěpánková Tereza - 15, Oborníková Alžběta - 15,
Hochmanová Kateřina - 13
Kovalová Kristýna - 20, Kumpoštová Martina - 18,5, Kleprlíková Hana - 17,5, Motyčková Kristýna - 17, Frýbortová Tereza - 17, Hobzová Jana - 16, Nekvindová Veronika - 16, Fulierová Michele - 15, Proboszová Natálie - 15,
Burešová Jana - 14,5, Hrůšová Kateřina - 14,5, Černá Natálie - 13
ÚVOD DO STUDIA PŘEDMĚTU (ANOTACE)
Výuka je zaměřena na základní dovednosti v pohybových a sportovních hrách, výklad a aplikaci základních pravidel daných her a na rozvoj organizačních a řídících dovedností. Pohybové hry jsou vztahovány k rozvoji jednotlivých motorických schopností a herní činnosti jednotlivce jsou prováděny hravou formou ve vztahu k dané věkové kategorii.
CÍLE PŘEDMĚTU:
Cílem předmětu je seznámit studenty s obsahem a cílem pohybových a sportovních her 1. stupni základní školy. Prostřednictvím vybraných metodicko-organizačních forem naučit vybrané herní činnosti jednotlivce, osvojit si základní pravidla daných her a rozvinout organizační a řídící dovednosti pro aplikaci drobných pohybových her ve vztahu ke zvoleným výchovně-vzdělávacím cílům.
ZÁPOČTOVÉ POŽADAVKY
1. Aktivní účast ve výuce
2. Pedagogický mikrovýstup - pohybová hra pro rušnou část VJ
3. Motorický test z herních činností jednotlivce
4. Teoretický test.
OSNOVA PŘEDMĚTU
1. Bezpečnost a pravidla chování ve cvičeních, seznámení se zápočtovými požadavky.
Pohybové a sportovní hry – charakteristika, základní teoretická východiska, dělení, klíčové kompetence, ke kterým lze prostřednictvím pohybových a sportovních her směřovat.
Pohybové hry do rušné části hodiny vhodné pro zahřátí organismu – zásady, zásobník aktivit, jejich obměn a variant.
2. Pohybové schopnosti – definice.
Pohybové hry rozvíjející konkrétní pohybové schopnosti – obratnost a rychlost.
3. Věková specifika a další faktory ovlivňující zařazování pohybových her, základy didaktiky sportovních her
Pohybové hry rozvíjející konkrétní pohybové schopnosti – sílu a vytrvalost.
4. Drobné míčové hry – zásady, obměny, zásobník aktivit.
Pohybové hry do závěrečné části hodiny vhodné pro zklidnění, relaxaci a upevnění sociálních kontaktů mezi žáky – zásady, zásobník aktivit, jejich obměn a variant.
5. Metodicko-organizační formy při nácviku sportovních her, grafické značení, formy vhodné pro 1. stupeň ZŠ
Různé typy vybíjených – pravidla, obměny, rizika, metodické poznámky.
6. Házená – pravidla, didaktika, průpravná cvičení, miniházená.
7. Miniházená – vybrané herní činnosti jednotlivce, stručná pravidla, modifikace hry pro 1. stupeň ZŠ
demonstrace praktických testů.
8. Florbal – pravidla, didaktika, průpravná cvičení.
9. Florbal – vybrané herní činnosti jednotlivce, stručná pravidla, modifikace hry pro 1. stupeň ZŠ
demonstrace praktických testů.
10. Hra – miniházená, florbal.
11. Opakování, trénink zápočtových požadavků.
12. Plnění zápočtových požadavků.
VÝSLEDKY ZÁPOČTOVÉHO TESTU
MAXIMÁLNÍ POČET BODŮ - 20; MINIMUM PRO ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU - 15
-----------------------------------
Materiály ke stažení:
Základní studijní materiál PZTV6.doc (513,5 kB)
Další témata a otázky ke studiu PZTV6.doc (1386496)
PZTV6 graficke symboly.doc (41 kB)
pravidla HAZENE.pdf (610,6 kB)
pravidla NÁRODNÍ HÁZENÉ.doc (528,5 kB)
pravidla MINIHÁZENÉ.pdf (158,1 kB)
pravidla FLORBALU.pdf (1,4 MB)
dovednostní test.jpg (355,5 kB)
TELPOFM6 graficke symboly.doc (41 kB)
pravidla PŘEHAZOVANÉ.pdf (303,7 kB)
pravidla HAZENE.pdf (610,6 kB)
pravidla NÁRODNÍ HÁZENÉ.doc (528,5 kB)
pravidla MINIHÁZENÉ.pdf (158,1 kB)
Sylabus
TELPOFM6 - Tělesná a pohybová výchova 6
Kreditové hodnocení předmětu |
1 |
||||||||
Volně volitelný předmět |
ne |
||||||||
Garant předmětu |
Nechanická Dita |
||||||||
Garantující katedra |
KTVS - katedra tělesné výchovy a sportu |
||||||||
Způsob ukončení předmětu |
z - zápočet |
||||||||
Forma zkoušky |
- - - |
||||||||
Rozsah výuky předmětu pro formu studia |
C - cvičení 1 hod. týdně - P - prezenční |
||||||||
Prerekvizity |
|
||||||||
Kontraindikace |
Předmět nemá kontraindikace |
||||||||
Je prerekvizitou |
|
||||||||
Anotace předmětu |
Základy pohybových a sportovních her: |
||||||||
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností |
Seznámit studenty s obsahem a cílem pohybových a sportovních her na základní škole. Prostřednictvím vybraných metodicko-organizačních forem naučit vybrané herní činnosti jednotlivce, osvojit si základní pravidla daných her a rozvinout organizační a řídící dovednosti pro aplikaci drobných pohybových her ve vzahu ke zvoleným výchovně-vzdělávacím cílům. |
||||||||
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky |
Obsah sportovních a pohybových her na 1. stupni základní školy. |
||||||||
Literatura, na níž je předmět vystavěn |
MUŽÍK, V., NOVÁČEK, V. Nehrajme jen vybíjenou. Olomouc: Hanex 1998. |
||||||||
Literatura doporučená studentům |
MAZAL, F. Pohybové hry a hraní.Olomouc: Hanex, 2000. |
||||||||
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu |
1. Aktivní účast ve výuce |